Despre prietenie ...

16 martie 2008

Recitesc "Citadela" de Antoine de Saint Exupery si nu sunt deloc uimita ca , acum , cuvintele scriitorului au o alta valoare pentru mine ...am avut "revelatia" aceasta si cu alte carti citite si recitite .Sunt numeroase pasaje din carte care imi plac nespus de mult dar ,dintre toate ,cel mai mult il iubesc pe acesta:
"Te accept asa cum esti .Se poate ca vreo boala sa te impinga sa bagi in buzunar bibelourile de aur care iti cad sub ochi , dar in rest sa fii poet .Te voi primi deci din dragoste fata de poezie.Si din dragoste pentru bibelourile mele de aur , le voi ascunde. Se poate , ca, asemenea ,unei femei sa primesti secretele care-ti sunt incredintate ca pe niste diamante cu care sa te impodobesti .Caci femeia , in ziua de sarbatoare , se simte importanta si glorioasa prin obiectul rar pe care il expune.Dar, se poate, de asemenea, ca tu sa fii dansator .Te voi primi deci din respect pentru dans , dar , din respect pentru secrete , le voi tine sub tacere. Se poate , pur si simplu , ca tu sa fii prietenul meu.Te voi primi deci din dragoste pentru tine , asa cum esti .Daca schiopatezi , nu-ti voi cere sa dansezi .Daca urasti pe unul sau pe altul , nu ti-i voi impune ca tovarasi .Daca ai nevoie de hrana te voi hrani . Nu am sa incerc sa te divid pentru a te cunoaste .Tu nu esti nici acest act , nici celalalt , nici suma lor .Nici acest cuvant , nici celalalt , nici suma lor .Nu te voi judeca nici dupa aceste cuvinte , nici dupa aceste acte.Ci voi judeca actele si cuvintele dupa tine .
Iti vcoi cere in schimb sa ma asculti>Nu am ce face cu prietenul care nu ma cunoaste si-mi cere explicatii .Nu am putere sa ma transpun in neputincioasa zarva a cuvintelor .Sunt un munte .Si muntele poate fi contemplat .Dar nu ti-l pot oferi carandu-l cu roaba"
Oare cati dintre noi stim si apreciem valoarea unei prietenii?
myfreecopyright.com registered & protected